لوله صنعتی

لوله صنعتی

لوله صنعتی از متداول ترین انواع لوله های فولادی می باشد و در حالت کلی به لوله ای گفته می شود که از جنس فولاد کربن دار است و به شکل ورق سیاه درزدار تولید می شود.

کاربرد لوله صنعتی

لوله صنعتی کاربرد وسیعی در صنایع مختلف دارد. لوله صنعتی برای ساخت سازه های صنعتی کاربرد دارد و در شرایط ناپایداری آب و هوا، بهترین گزینه برای انجام پروژه های ساختمانی است. لوله صنعتی برای مصارف صنعتی و ساختمانی کاربرد دارد. کاربردهای لوله صنعتی عبارت است از:

انتقال سیالات
ساخت پل‌ های فلزی و خرپاها
صنایع پتروشیمی
کارخانه‌ ها
انتقال مواد (نفت و گاز)
انجام پروژه ‌های ساختمانی
ساخت تجهیزات ایمنی راه ها

انواع لوله صنعتی

لوله صنعتی انواع مختلفی دارد. که در ادامه با انواع لوله های صنعتی و موارد مصرفی آن ها آشنا می شوید.

لوله‌ صنعتی آلیاژی: لوله صنعتی به دلیل درجه حرارت بالایی که به آن داده می شود، مقاومت بالایی دارد. این لوله در صنایع شیمیایی و صنعت برق کاربرد دارد.
لوله‌ صنعتی بدون درز (مانیسمان) : لوله صنعتی بدون درز که از انواع لوله های صنعتی است، در صنعت گاز، نفت و پتروشیمی کاربرد دارد.
لوله‌ صنعتی گالوانیزه: لوله صنعتی گالوانیزه در برابر اکسید شدن و زنگ زدگی مقاومت بالایی دارد. لوله صنعتی گالوانیزه در دو وزن متوسط و سبک و در رنگ های خاکستری و تیره تولید و به بازار عرضه می شود.
لوله‌های چدنی: لوله های چدنی ویژگی های منحصر به فردی مانند عدم ترکیدن و یخ زدگی، بالا بودن عمر لوله، ضخامت بالا و قیر اندود بودن آن و جلوگیری از صداهای آزار دهنده، مقاومت بالا در برابر لرزش و فشار، فرسایش کم در دراز مدت، قیمت مناسب و مانع از خروج بوی فاضلاب دارند.

ویژگی‌ لوله صنعتی

لوله های صنعتی از مهم ترین و پرکاربردترین انواع لوله های فولادی در صنعت محسوب می شوند و این دلیل اهمیت، قطعا به دلیل ویژگی های بارز و کاربرد لوله های فولادی می باشد. از بارزترین ویژگی های لوله صنعتی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تنوع بالا در لوله صنعتی
جوش‌ پذیری عالی لوله
بدون درز بودن این محصول
فولادی بودن جنس لوله
قیمت مناسب لوله
ضخامت بالا لوله

    مشاوره تلفنی